Contact
Mijn UnitedConsumers

Jouw mening telt!

De ervaringen van onze klanten helpen ons bij het verbeteren van onze producten en service. Wij hechten daarom veel waarde aan je mening, want samen gaan we voor beter! Help jij ook mee?

9,1

Betrouwbaarheid van onze reviews

Wij vinden de betrouwbaarheid van onze reviews erg belangrijk. Daarom:

  • Heeft onze partner Klantenvertellen.nl in hun reviewsysteem barrières ingebouwd die ervoor zorgen dat de reviews afkomstig zijn van échte klanten.
  • Verwerken wij alle reviews van producten: positief én negatief.
  • Betalen wij niet voor beoordelingen. Al onze reviews zijn eerlijke reviews.

10

Ik word duidelijk geinformeerd en medewerkers zijn altijd en snel bereikbaar.

Klanten worden duidelijk geinformeerd en medewerkers zijn altijd en snel bereikbaar.

18-08-2023

Danny, Breda

Beveelt ons aan

Beste,

Goed om te vernemen dat u tevreden bent over onze klantenservice!

Dank voor de review!

Groetjes, Roos van UC.
10

betrouwbaar

ik ben weer terug gekomen omdat united consummer doet wat ze zeggen

eerlijk en openlijk betrouwbaar geven je geen bla bla antworden beloven geen koeien met goudenhorens zoals ander partijen wel doen
ik ben blij en teverden terug gekomen

17-08-2023

marius, rotterdam

Beveelt ons aan

Beste,

Fijn om te horen dat u weer bent aangesloten bij UC! ??

Groetjes, Roos van UC.
10

Ben heel tevreden met jullie

Er zijn heel veel voordelen om klant bij jullie te zijn.Ben heel tevreden

17-08-2023

Wil, Landgraaf

Beveelt ons aan

Beste,

Dank voor de mooie review! ??

Groetjes, Roos van UC.
10

GEWELDIG !

ik zit al 8 jaar bij UnitedConsumers gewoon goed !

17-08-2023

Martin Gravekamp, 's-Gravenhage

Beveelt ons aan

Beste,

Fijn om te horen dat u tevreden bent! ??

Groetjes, Roos van UC.
10

Super

Sinds de overrstap naar UC kan ik alleen vertellen dat ik het een prima bedrijf vind. Zowel wat betreft de kosten vd geleverde energie als ook de ondersteuning bij het geven van oplossingen op vragen mijnerzijds. De behoefte om over te stappen heb nog steeds niet.

12-08-2023

Leo, Roermond

Beveelt ons aan

Beste Leo,

Hartelijk dank voor deze mooie review! ??

Groetjes, Roos van UC.
2

Begint al goed!

Voorschotbedrag komt totaal niet overeen met de vergelijkingswebsite.
Is dit om jullie kas te spekken? Mijn verbruik is niet anders dan opgegeven!

10-08-2023

Sander, Amersfoort

Beste klant,

Bedankt voor uw feedback.

Wij betreuren het te horen dat er verwarring is ontstaan over het voorschotbedrag. Graag lichten wij toe dat wij rekenen met een minimaal termijnbedrag voor zowel stroom als gas. Dit is een standaardprocedure om te zorgen dat onze klanten niet voor onverwachte kosten komen te staan.

We hadden graag de kans gehad om een ander met u te bespreken en uitleg te geven over uw termijnbedrag. We staan altijd klaar om onze klanten te woord te staan en zo goed en duidelijk mogelijk te helpen. Wij zien namelijk dat er nog ruimte is voor aanpassing van de termijnbedragen.

Wij willen graag het bedrag aanpassen naar het werkelijke verbruik dat u heeft opgegeven. Om dit zo efficiënt en correct mogelijk te doen, zouden we graag persoonlijk met u in gesprek gaan. We zouden het op prijs stellen als u telefonisch contact met ons kunt opnemen, zodat we de situatie samen kunnen bespreken en oplossen.

Onze intentie is altijd om transparant en eerlijk te zijn naar onze klanten. We horen graag van u.

Met vriendelijke groet,

Daan van UnitedConsumers
1

Zeer slecht in communicatie

Ik ben jarenlang klant geweest maar sinds ik ben overgestapt schijnt het heel moeilijk te zijn om op mailtjes te reageren en om duidelijkheid te geven over de eindafrekening, het enige wat er gezegd word binnen 4 tot 6 weken, maar men weet bijvoorbeeld wel dat het voorschot bedrag niet meer af geschreven hoeft te worden maar ze weten al weken niet of ik moet bijbetalen of dat ik geld terug krijg.

24-07-2023

Robin, Stavenisse

Beste klant,

U heeft recent, op 26 juni 2023, de overstap gemaakt naar een andere leverancier. Volgens de marktafspraken zijn wij, als uw voormalige leverancier, afhankelijk van uw nieuwe leverancier, aangezien wij geen inzage meer hebben in het centraal meetregister. Uw nieuwe leverancier dient deze gegevens binnen 6 weken aan ons te verstrekken. We zien dat u meermaals contact met ons heeft gezocht via telefoon, WhatsApp en e-mail. Tijdens deze gesprekken hebben we u herhaaldelijk geïnformeerd dat we uw facturen, conform de algemene richtlijnen, binnen 6 weken aan u kunnen verstrekken. We begrijpen dat u dit proces graag sneller zou zien, maar helaas blijven we in deze afhankelijk van uw nieuwe leverancier.

We kunnen u melden dat uw meterstanden zijn ontvangen en verwerkt, en dat uw facturen zijn opgesteld. Deze bevinden zich nu in de laatste controlefase en zullen naar verwachting in de loop van deze week, maar uiterlijk volgende week, aan u gepresenteerd worden. Dit is binnen de herhaaldelijk beloofde termijn van 6 weken.

Daarbij hebben we goed nieuws voor u: zoals het nu lijkt, kunt u een mooie teruggave verwachten.

Met vriendelijke groet,
Sander van UnitedConsumers
3

Slecht

Naar aanleiding van mijn review van 2/6/23.de teruglever vergoeding is 0,08 ipv de door uc vermelde 0,135.Graag dan ook dit vermelden als antwoord op mijn vraag. Jullie geven geen eerlijk antwoord op deze manier.

19-07-2023

C Oude alink, Enschede

Beste klant,

We waarderen uw feedback en willen graag wat verduidelijking geven over ons teruglevertarief. Over het algemeen ligt de terugleververgoeding bij veel energieleveranciers in Nederland tussen de 5 en 7 cent per kWh. Wij bieden echter een meer dan marktconforme vergoeding van 8 cent per kWh.

Het vaststellen van een geschikt tarief is complex vanwege de constante veranderingen in de energiemarkt, zoals we in een eerdere review reeds aan u hebben toegelicht. Het aantal zonne-uren in Nederland is lastig te voorspellen, en dit heeft eveneens invloed op het tarief.

Daarnaast zien we een algemene trend van veranderende terugleververgoedingen bij alle energieleveranciers, grotendeels als gevolg van de aanzienlijke toename van energieprijzen. Dit heeft ons ertoe aangezet ons tarief te herzien. In het begin was de teruglevergoeding gelijk aan het kale leveringstarief. Aanvankelijk hadden we een aanpassing naar 13,5 cent per kWh voorgesteld. Echter, rekening houdend met de aanhoudende daling van de terugleververgoeding, hebben we besloten het tarief bij te stellen naar 8 cent per kWh.

We begrijpen dat dit een significant verschil is vergeleken met uw vorige terugleververgoeding, maar we zijn ervan overtuigd dat we met 8 cent per kWh een eerlijke vergoeding bieden. We hopen op uw begrip voor deze wijziging en zullen ons blijven inspannen om u een hoogwaardige service te leveren.

Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op.

Hartelijke groeten,

Daan van UC
9

Fantastisch

Ben al jaren klant bij united consumers naar grote

tevredenheid.

18-07-2023

Math Konings, 6227 SZ Maastricht

Beveelt ons aan

10

Heel goede behandeling

Alles prima.

18-07-2023

Jos, Wijnandsrade

Beveelt ons aan

10

10

Heeel positief,blij met het overgemaakte geld!

18-07-2023

Ada, Ilpendam

Beveelt ons aan

10

prima energieleverancier

Fijne website om zelf overzicht te houden en inzicht te krijgen in verbruik

18-07-2023

Tiny, Doesburg

Beveelt ons aan

10

Ik verander ook niet meer, ben heel tevreden met United Consumers.

Ik verander ook niet meer, ben heel tevreden met United Consumers.

18-07-2023

tjepkje gersjes, Hilversum

Beveelt ons aan

8

Altijd goed geïnformeerd, en telefonisch correct geholpen

Nog nooit geen problemen gehad verder , altijd goed . Heerlijk om iets leuks te doen met het spaargeld.

Heb u al vaak aanbevolen. Bij kennissen en mijn kinderen .

18-07-2023

Jm Hauptemeijer, Apeldoorn

Beveelt ons aan

10

Meer dan tevreden

Ik kan me niet voorstellen een betere aanbieder te vinden.

18-07-2023

Aurelia , Utrecht

Beveelt ons aan

1

Onbetrouwbaar voor bestaande klanten!

Ik ben sinds medio 2020 klant bij UnitedConsumers en dacht laat ik mijn tarieven eens toetsen! Tot mijn verbazing kwam ik op een vergelijkingssite tot de conclusie dat UnitedConsumers voor nieuwe klanten met hetzelfde verbruik een aanbod doet van meer dan € 500,- per maand goedkoper dan ik nu betaal. Vervolgens heb ik een nieuwe overeenkomst aangevraagd en wordt deze geweigerd. Conclusie UnitedConsumers heeft liever nieuwe klanten dan bestaande trouwe klanten!

12-07-2023

Cees van den Noort, Dongen

Beste deelnemer,

Allereerst willen we u hartelijk bedanken voor de moeite die u heeft genomen om deze review te schrijven. We waarderen uw feedback enorm, omdat het ons helpt onze dienstverlening te verbeteren.

We begrijpen dat het vervelend voor u is om te ontdekken dat u een goedkoper contract had kunnen krijgen zonder hiervan op de hoogte te zijn gesteld. Het is begrijpelijk dat u prijzen gaat vergelijken.

Het is belangrijk om te weten dat het niet mogelijk is om via de prijsvergelijker een nieuw contract af te sluiten als u al een actief contract heeft bij dezelfde leverancier. Als u de huidige leverancier opgeeft in de prijsvergelijker, zal het betreffende bedrijf niet als optie worden getoond. Ondanks dit feit lijkt het erop dat u toch een aanmelding heeft geplaatst. We doen dit niet om bestaande klanten te straffen. Vanuit een commercieel oogpunt kiezen we ervoor om een aanmelding via de prijsvergelijker te annuleren wanneer er al een actief energiecontract is. Voor een contract via de prijsvergelijker betalen wij kosten aan het bedrijf. Het is niet logisch om deze kosten dubbel te maken als u al een contract bij hen heeft afgesloten.

We willen echter benadrukken dat alle klanten met een variabel energiecontract welkom zijn om een nieuw energiecontract af te sluiten. Om aan uw behoeften tegemoet te komen, hebben we een persoonlijk aanbod voor u beschikbaar gesteld in uw persoonlijke pagina op onze website. U kunt dit aanbod eenvoudig accepteren door in te loggen op onze website. Als u liever persoonlijk contact heeft of nog vragen heeft over het aanbod, kunt u te allen tijde contact met ons opnemen.

Hartelijke groeten,
Daan van UC.